16 de nov. 2009

GALETES

La setmana passada va venir gent a fer el cafè a casa, llavors vaig aprofitar l'ocasió per fer galetes. Sempre n'havia volgut fer però mai m'atrevia.

SABLÉS D'AVELLANA
Aquesta recepta la vaig treure de la revista CUINA (núm. 100). Us animo a tots a fer-la, és molt fàcil i les galetes estàn boníssimes.

Ingredients (4 persones):
  • 200 g (8 barretes) de xocolata negra per postres (jo en vaig necessitar menys)
  • 125 g de farina
  • 60 g de mantega
  • 60 g de sucre llustre
  • 50 g d'avellanes torrades
  • 1 rovell d'ou
  • pessic de sal
Preparació:
  1. Talleu la mantega daus, feu trossos de les avellanes torrades i mescleu-ho amb la resta d'ingredients, menys la xocolata negra. Amasseu-ho fins que tot estigui ben integrat i deixeu reposar la massa 30 min al frigorífic (si teniu Th31, podeu amassar-ho més ràpidament, fiqueu la "mariposa" i una estona a vel espiga).
  2. Formeu galetes d'1 cm de gruix amb un tallapastes i feu-les coure al forn, prèviament escalfat a 160ºC, 10-12 min (han d'adquirir un color lleugerament daurat).
  3. Feu fondre la xocolata (microones o bany maria) i decoewu les galetes al vostre gust.
  4. Finalment, deixeu les galetes en un lloc fresc fins que la xocolata es solidifica.

GALETES DE FESTUCS, LLIMA I LEMON CURD
Aquesta recepta la vaig treure del blog "lacuinadecasa", queden unes galetes boníssimes i diferents. Són molt fàcils de fer, jo el Lemon Curd l'he comprat:

Ingredients:
  • 125 g de farina
  • 75 g de mantega pomada
  • 50 g de sucre
  • 1 rovell d'ou
  • 1 pessic de sal
  • 2 cullerades abundants de Lemon Curd
  • ralladura de la pell d'una llima
  • 1 cullerada de llevat Royal
  • 50 g de festucs
Preparació:

Barreja la farina, la sal, el llevat i el sucre. Afegir la mantega i remenar bé. Afegir el rovell, el Lemon Curd i la ralladura de llima. Formar una bola, embolicar.ho amb paper film i deixar-ho reposar a la nevera 1/2 hora. Estirar la massa, tallar les galetes i coure-les al forn a 18'ºC uns 10-12 min.






2 comentaris: