14 de març 2010

ARRÒS A LA CASSOLA AMB GAMBES


Al blog "la Taula d'en Bernat" vaig trobar un arròs molt similar a aquest i em vaig animar a fer-lo.


Ingredients:


  • 400g d’arròs bomba
  • 12 gambes
  • 1 sèpia neta
  • 1 l de brou de peix
  • 4 tomates de penjar (jo hi vaig ficar conserva de tomata de la meva padrina)
  • 1 ceba tendra
  • 1 pebrot verd petit
  • 1 all gran
  • una mica de safrà
Preparació:





  • Primer de tot, sofregiu les gambes en una cassola amb un bon raig d’oli. Quan estiguin cuites reserveu-les en un plat a part. Jo,he fet servir unes gambes congelades que compro en una peixateria de confiança de Girona, donen un resultat espectacular ja que les congelen ells mateixos.
  • A continuació afegiu la ceba rallada a la cassola, 1 pot de conserva de tomata (o bé les tomates ratllades) el pebrot verd tallat a daus petits i l’all picat ben fi. Deixeu que sofregeixi tot junt durant uns minuts.
  • Un cop estigui el sofregit a punt i afegiu la sèpia a daus. Que es vagi dorant.
  • Quan la sèpia estigui a punt, afegiu-hi l’arròs i remeneu-ho amb una cullera de fusta perquè quedi tot ben barrejat. Deixeu que l’arròs es faci durant un parell de minuts.
  • Seguidament, afegiu-hi el brou de peix. Aquest fumet el podeu preparar vosaltres mateixos fent bullir durant uns 40 minuts 500g de peix de roca, un porro, una pastanaga trossejada i una mica de julivert amb un litre i mig d’aigua i un polsim de sal. Jo, aquest cop, he fet servir el fumet de peix ja preparat de la peixateria. 
  • Afegiu una mica de safrà (això al gust de cadascú).
  • Deixeu coure l’arròs durant uns 15 minuts. Si es begués tot el suc abans que l’arròs estigués al punt, afegiu-hi una mica d’aigua. Cinc minuts abans d’apagar el foc, poseu-hi per sobre els llagostins i el suquet que hagin deixat anar.
  • Deixeu reposar l’arròs dos minuts abans de servir i llestos!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada