2 de març 2011

RECEPTES AMB PASTA FIL·LO (UNA DOLÇA I UNA SALADA)

Ja feia molt de temps que tenia ganes de fer alguna cosa amb pasta fil·lo. Arran de visitar el blog de "La Cuina de Casa" em van entrar ganes de fer els "Caramels cruixents de fil·lo i xocolata", però com que en un paquet de pasta fil·lo hi ha moltíssimes làmines vaig aprofitar per fer un aperitiu de "Farcellets de fil·lo amb brandada de bacallà".


Em va costar molt trobar pasta fil·lo, finalment la vaig trobar al super de l'Hipercor a Girona.


CARAMELS CRUIXENTS DE FIL·LO I XOCOLATA
Ingredients:

  • Nutella (o qualsevol crema de xocolata)
  • Pasta fil·lo
  • Mantega
Preparació:

Congelar  la Nutella en glaçoneres.
Tallar la pasta fil·lo en quadrats i pintar-la amb mantega fosa. Posar-hi al damunt una segona capa i tornar a pintar.
Embolicar cada glaçó de Nutella amb un quadrat de pasta i pintar-lo amb la mantega.
Coure-ho al forn uns 10 min a 190ºC, fins que estiguin daurats.
Espolsar els caramels amb cacau en pols.


FARCELLETS DE FIL·LO AMB BRANDADA DE BACALLÀ
Ingredients:
  • Pasta fil·lo
  • Brandada de bacallà (jo ja la vaig comprar preparda a la bacallaneria Consol del Mercat de Girona)
  • Oli
Preparació:
Tallar la pasta fil·lo en quadrats o en rodones (amb l'ajuda d'un motllo), pintar-los amb oli entre capa i capa.
Ficar una cullerada petita de brandada a cada quadradet i els embolicar-ho.
Coure-ho al forn uns 10 min a 190ºC fins que estiguin daurats.

4 comentaris:

  1. M'encanta la pasta fil·lo!!! Té moltes possibilitats, tan dolces com salades. M'aputo la idea amb la brandada, que ha de quedar molt bona!

    ResponElimina
  2. Doncs si Gemma!A més és molt fàcil i molt ràpid, es pot preparar just abans de dinar!

    ResponElimina
  3. Soc nova, tambe tinc blog i se que fa ilusio que la gent es faci membre del bloc, aqui em tens, ara fare glaçonets de nutella a veire com queda, molta sort amb el bloc!

    ResponElimina